fredag 4. mai 2012

Oppattarbeid..

Har jo klaget masse på den "ufullstendige" veiledninga som fulgte med til bunaden. Men jeg burde vel iallfall LESE den... ;(

Hadde jo sydd ferdig forkleet, bortsett fra hempene. Lagd "fin" linning i forklestoffet.

Av en eller annen grunn tok jeg for meg veiledninga igjen. Og oppdaget at jeg hadde hoppet over EI setning: "Skråbåndet skal ikke vises på retta" Nå hadde ikke jeg brukt skråbånd, jeg lagde linning/skråbånd av forklestoffet, men uansett det vistes på retta (som ei linning). 

Baksida

Framme














Kunne selvfølgelig bare brettet hele linninga over tilbaksiden og nestet fast, da ville ingenting vistes på framsida, men da ble jo forkleet vel en cm kortere samtidig! Ok, var bare å sprette opp. Sy på igjen en knapp cm lenger opp (hadde heldigvis såpass sømmonn) og så brette bakover i sømmen, brette inn og neste fast på baksiden. Da ble det så her:
Framme, etter oppattarbeidet
Synes kanskje det ser vel så fint ut i første utgaven, men nå er det etter boka iallfall! Så det så! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar