søndag 6. mai 2012

Gjenopprettet!

Med oppmuntrende kommentarer på Face (takk alle!), så gikk jeg trøstig i gang med søndagsarbeid! ;) Har jobba hele dagen, og kom endelig i havn. Dvs: ca samme nivå som igår, men nå uten fold i ryggen! :) Også framparten ble bedre. Før- og etterbilde:


                                                                                                                                                                                               Fikk tak i ekstra hemper og trykknapper på Sortland (fulgte kun med to hekter), og har bestemt meg for å feste forkleet med trykknapper. Står at det skal være enten knapper (fulgte med to stk) eller trykknapper i veiledninga, så da gjør jeg ikke no galt med det! ;)


Selve skjørtet skal jeg lukke med hekter etter mal fra Lindas bunad. Ikke bare de to som fulgte med, men to til (skulle nok kjøpt blanke hekter, ikke sorte, men får heller bytte de senere). Slik:

Økonomisk så synes jo jeg at 4300,- som jeg betalte for påtegnet stoff, garn, og forpakken er mye nok penger. Ikke minst når jeg i tillegg har kjøpt en god del av sølvet (- aldri så galt at ikke overtid kan være godt for noe!), men realiteten er at jeg har spart over 10.000 på å brodere og montere selv! Koster 15000 ferdig brodert og montert hos Husfliden (hvor jeg kjøpte materiealene). Så vil jeg jo i tillegg spare en del på skjorta også hvis jeg får sydd og montert den selv.. Spørs.. Inntil videre har jeg mammas skjorte, så stresser ikke me det.

1 kommentar: