lørdag 19. mai 2012

17. mai 2012, Bunaden ferdig! :)

Joda blei jo ferdig til dagen! Iallfall sånn at jeg kunne ta bunaden i bruk. Blir nok å gjøre litt småjusteringer i ettertid. Bla litt oppattarbeid på veska. Så blir det bytting/flytting av trykknapper/hemper for bedre feste av forkle og åpning/lukking av stakken. Sier meg godt fornøyd, og legger inn noen bilder fra dagen!


Kakebuffèt på hurtigruta MIdnattsol!

Hælen forsvant ned i mosen, men der ER hæl på 3,5 cm!
 Nå blir det nok sommerferie fram til høsten, så får vi se om jeg tar fatt på broderinga på skjorta igjen. Har kjøpt bivoks for å bruke på tråden og se om det blir bedre. Da jeg prøvde tidligere så fliset jo tråden seg fra føste sting så det gav jeg opp! :(

Fungerer det ikke med bivoksen heller (har aldri prøvd det før), så får jeg kjøpe annen tråd, å drite i at det egentlig skal være lintråd. Har sett andre skjorter sydd med annen tråd selv om skjorta var lin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar