fredag 3. februar 2012

De to siste gule blomstene

Ja, hadde jo to blomster igjen framme på vesten, en på hver side. Disse er med sånn "kule" under, som skal fylles med "stopping". Står ingen beskrivelse på hvordan man syr de, og det som verre er, står ikke hvilke farger det skal være heller. På mammas bunad er jo disse rosene blå, så jeg turte ikke stole på at "kulene" hennes heller hadde riktig farge. Og det er ikke mulig på de elendige bildene i heftet som er med, å se hvilke farger det er. Er nok den skarpe rødfarga, men er vanskelig å se om det er lyseste gul eller lyseste grønn som er ilage. Googlet etter bilder på nettet, men fant ikke noe som er klart og nært nok til å se der heller.

Men kjekt med greie sjefer! Hun tok nærbilde av rosen på sin egen bunad da hun kom hjem og sendte meg på MMS. Rødt og lyseste grønnfarga. Supert! Og kjekke kolleger! Linda har også sjekket opp, og ringte meg med samme resultatet. Da er begge blomstene sydd! Er sikkert mer enn 20 år siden jeg sist stoppet noe som helst, men synes ikke det ble så verst! Gamle kunster ligger nok lagret langt baki hjernen et sted.. ;)



2 kommentarer:

  1. heia du, det e så artig å føll me på bunadprosjektet dett :-)
    Eg har ikke tålmodighet tel å sett å brodere sånt, men så slepp eg førr eg har arva Nina sin.
    Hvis det bildet over her e fra din bunad så ser det ut som om du har trefft ganske godt med fargan på "knoppen" under blomstra ja.Den ser akkurat likens ut på min. Min e grønn, men blomstern e likens. Løkke tel videre med brodering og monteringa :-)

    Liv

    SvarSlett
  2. Takk Liv. Ja bildet er ene blomsten jeg sydde i natt. Synes det har gått ganske bra så langt, nå er det bare resten igjen :)

    SvarSlett