fredag 1. juli 2011

I gang med vesten....

Utsatte skjortebroderinga..

Tok så fatt på veska... broderte ikke mye før jeg oppdaget at det gikk greit med stinga, det så pent ut, men at jeg strammet vel mye, ble sånn "buler" på stoffet etter ei stund... Rekte opp igjen...

Hentet så borderiramma, og tok fatt på ryggen på vesten. Ser bedre ut. Ingen stramming. Men vanskeligere å sy når man helst skal stikke først ned, og så opp, istedenfor ned og opp i samme sting.. Prøver man på alt i ett, så går det ut over fingrene .. 3 fingre gjør vondt nu... Men tenker og at broderiene på ryggen, - de blir i skjul av sjalet.. her kan det prøves ut litt... ;)Har mammas stakk/vest å se etter. På den er det gjort et helt fantastisk arbeide. Neste FOR pent! Skulle nesten tro det var fabrikksydd! Maskinsydd! Greier nok ikke matche det, uansett hvor nøye jeg er, men kjekt å ha som utgangspunkt. Skal nok få det finere enn på veldig mange andre bunader iallfall.. :)

Min kollega fortalte i dag om bunaden som dattera nettopp hadde kjøpt (usett) brukt, for 10 000... Hun ville skrike da hun fikk se den! :( Ok, blir min STYGG, så kan jeg jo selge den for 10 000!!! :) HAHA!

Jeg er iallfall i gang. Og so far, -. so good! Ei øl og et glass vin til tross! Er tross alt min siste frihelg på leeeenge!

Men nu ble det mer blogging enn sying.. Antakelig lurt :) God helg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar