tirsdag 28. juni 2011

Flere forskjeller

Stadig flere oppdagelser. Fikk låne ei skjorte hos naboen. Den har moren hennes sydd. Der er det ingen av rosene som er fylt med korssting. Broderinga er også litt mer "gressen" enn det jeg har sett tidligere. Tror ikke jeg etterligner akkurat det.















Men derimot har den sånn forsterkning (3 stk regels) nede i halsåpningen som ikke er på mammas. Ser at det er EI sånn på den som er avbildet hos Husfliden. Så EI skal jeg iallfall ha! :)














På mammas er ermet rynket (som på skjørtet bak) på et lite stykke både på framsiden og bak. På naboens er det lagt legg.













Og så er det bærestykke over skuldrene på naboens, ikke på mammas. Mammas er sydd i et stykke!

Fikk også låne vesken, og det viser seg at det er store forskjeller i fargene på broderinga på hennes og mammas. Fargene jeg har fått med til min drakt stemmer heller ikke helt overens med noen av de.. Hennes veske er polstret på forsiden, ikke bak. Mammas på begge sider. Vesken til kollegaen min var ikke polstret i det hele tatt. Var heller ikke med polstring i monteringspakken min, og står ingenting om det i veiledningen. De ser nå uten tvil finest ut MED polstring! Kan bli et spennende prosjekt dette her! :)

Facebook er god å ha. La jo ut linken til denne bloggen, og fikk så mld fra Tove på Husbruket, at hun hadde skjorte jeg kunne få låne og se etter. Datteras skjorte, som ble sydd i fjor. Av Eva Kvensjø, som har sydd masse skjorter og som jeg tidligere har hørt skryt av. Hun var faktisk håndarbeidslærinna mi da jeg gikk på Ungdomsskolen for vel 35 år siden. Tove hadde lyst til å se forskjellene, så hun ville gjerne komme på besøk med skjorten.
Har avtalt at hun kommer på torsdag. Blir spennende å se hvordan ei "ny" skjorte av i dag ser ut! :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar