lørdag 18. juni 2011

Ferdig med knutene

Ja, da gjenstår bare å renklippe frynsene. Har knyttet 900 knuter!!! Ett er å telle opp 12 tråder for hver knute på første rad, men på andre rad skal hver av de forrige knutene deles i to og så knyttes to og to i sammen. De trådene er tynne! Pirkarbeid kalles det! Deilig å være ferdig med det, men blir vel ikke mindre pirk på det som gjenstår..

Forresten er det mulig der er en og annen knute som jeg bør gå etter å justere.... ;)
Oppdaget i det lille heftet som fulgte med at der står det at stoffet til sjalet finnes i to utgaver, fabrikkvevd og håndvevd. Mulig det er håndvevd mamma har da, tror iallfall mitt er fabrikkvevd, jarekanten tyda på det. Men kan tenke meg at håndvevd koster fletta, så kanskje derfor det ikke stod i prislista til Husfliden....

Vesken til mamma er vattert. Dvs den har sånt tynt skumgummilignende-innlegg. Det har ikke veskene til kollegaene mine... Men kan jo være min tante som ville sikre seg at veska til mamma holdt fasongen..

Er ikke så veldig gira på å begynne med broderinga nu, er jo full sommer, og den lille fritida jeg har bør jeg vel prioritere til annet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar