mandag 12. mars 2012

Har bestemt meg

Paul Arne spurte i går etter hvordan det gikk med bunaden. Måtte jo bare inrømme at den lå på is.. Men tankene har jo kverna litt etter det.. Gjør jo inntrykk når et mannfolk spør om sånt!! ;)

Har jo vært i tvil om hvilket mønster jeg skulle bruke. Har tidligere klippet og "sydd" Husflidens mønster i annet stoff bare for å se... og sammenligne med mammas, den har jeg jo prøvd..

"Kladden" ble sånn!
Men: Nå har jeg endelig bestemt meg. Jeg bruker mønsteret som var påtegnet fra Husfliden, ikke mønsteret jeg tegnet av etter mammas vest/liv. Bestemmelsen er tatt, så da var det egentlig bare å gå i gang...  Vesken har jeg ikke bestemt med for om jeg skal ha med innlegg (som jeg antakelig ikke får tak i) eller om jeg skal sy etter den nye "malen" med kant rundt.. Så den får ligge på is litt til!

Skummelt å vite at klipper jeg feil, så er det flere tusen kroner rett i dass... Tar litt i godlaget med sømmonn, så jeg har litt å gå på... Synes faktisk den påtegna var litt kort i ryggen, men blir sikkert akkurat passe når det tunge skjørtet blir sydd fast, og tynger ned. Men legger til et par cm ekstra der og, så jeg kan senke skjørtet hvis behov.

Klippingen er gjort; både av bunadsstoffet og foret (som er i lin). Så får jeg krysse fingrene for at det ikke dukker opp noe jeg ikke har tenkt på.....   ;)

Har hentet opp symaskinen, er kaldt og sitte i kjelleren nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar