onsdag 23. november 2011

De røde blomstene på skjørtet

Det går fremdeles fremover. Har sydd alle røde blomstene på bakparten av skjørtet, og er snart halvveis på framparten. Hver "røde" blomst har fem forskjellige farger. Begynner ytterst med den lyseste, så følger de andre en etter en, hver farge mørkere enn den forrige.

Steg-for-steg:
 Ei farge


To farger


Tre farger

 

Fire farger


 Fem farger

 Lærer jo litt etterhvert, så det blir lettere å sy og ser bedre ut dess fler jeg får brodert. Ser nå at de første jeg borderte, de som er på vesten, antakelig ikke er så fine som de kunne blitt. Men er ikke enkelt å "rekke" opp når de er ferdigsydd....Ser nok litt mørkt på akkurat det... ;)

Tilsist:
Her er bilde (og tekst) fra veiledninga jeg fikk med fra Husfliden..... Kan klikkes større! :)

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg er uTROOLIG glad for denne bloggen! har akkurat startet på samme jobb som du her har gjort, og har studert bildene dine nøye. Utrolig pent arbeid! Tusen takk for informasjonen du deler. Heftet, eller "boka" (haha) Husfliden ga med broderipakken, var jo ikke akkurat noe å lite på. Klem fra gro

    SvarSlett
  2. Du er så flink og jeg er så imponert over hvor flott broderi du har gjort!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Er ikke begynt på skjorta ennå, siden jeg har mammas og kan bruke den. Har kjøpt materialene, så skal sy skjorten og før eller siden er planen. Da blir vel bloggingen tatt opp igjen :)

      Slett